Selasa, 2 Ogos 2011

sime darby mahu boas dan bustomi

Khamis lalu jurulatih Sime Darby, Ismail Zakaria & pengurus pasukan berada di Gelora Bung Karno untuk melihat dua pemain ini beraksi untuk Indonesia ketika menentang Turkmenistan.


Pengurusan Sime Darby akan menghubungi pengurusan Arema & Persipura untuk membincangkan h...al kontrak.


Bustomi antara pemain Arema yang dilaporkan menjadi perhatian banyak kelab di Indoensia termasuk ISL & IPL untuk musim hadapan. Kontrak pemain Arema sudah tamat 31 Julai, namun pengurusan Arema masih belum memberi kata putus untuk menyambung kontrak pemain. Arema merupakan pasukan paling banyak masalah dalaman musim lalu, tapi berjaya berada di tangga kedua liga pada akhir musim.


Boaz merupakan penjaring terbanyak & pemain terbaik ISL 2010/2011. Boaz ketua pasukan Persipura berjaya meledak 22 gol sepanjang musim. April lalu Ruud Voll (promoter bolasepak Indonesia) pernah mengatakan VVV Venlo (Liga Eredivisie Belanda) berminat untuk membeli Boaz. VVV Venlo sebelum ini membeli Keisuke Honda dari Nagoya Grampus kurang dari 1 juta euro dan menjual Honda ke CSKA Moscow berharga 6 juta euro. Namun kedatangan Boaz ke Sime Darby dilihat mustahil kerana Persipura musim hadapan akan menjadi wakil Indonesia beraksi di Liga Juara-Juara Asia (AFC Champions League) selaku juara ISL 10/11 musim lalu. Arema pula akan menghadapi pusingan kelayakkan ke Liga Juara-Juara selaku naib johan liga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan